Reklamace
[w-form-WVF48]
Reklamační řád pro spotřebitele
(dále jen „reklamační řád“)
Tento reklamační řád stanovuje postup a podmínky, za nichž spotřebitel může uplatnit svá práva z vadného plnění u zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu www.irt.cz od společnosti:
IR Thermic s.r.o. se sídlem Bernartice nad Odrou 156, 741 01 Bernartice nad Odrou
IČ: 27795764
DIČ: CZ27795764
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě
spisová značka C 29913
adresa pro doručování: Bernartice nad Odrou 156, 741 01 Bernartice nad Odrou
tel.: +420 777 079 073
e-mail: info@irt.cz
1. Na jaké vady se odpovědnost vztahuje?
1.1. Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že dodané zboží odpovídá uzavřené smlouvě a při převzetí je bez vad.
Zejména: odpovídá sjednanému popisu, množství, jakosti i funkčnosti; je dodáno s příslušenstvím a návodem, pokud je tak ujednáno nebo obvyklé; je vhodné k účelu, k němuž se zboží obvykle používá, případně k účelu, který byl se spotřebitelem výslovně dohodnut. Projeví-li se vada do 1 roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. To neplatí, pokud z povahy věci či vady vyplývá opak.
1.2. Nad rámec zákonné úpravy společnost IR Thermic s.r.o. neposkytuje žádnou zvláštní záruku za jakost, není-li výslovně uvedeno jinak.
1.3. Za vadu se nepovažuje odchylka barevných odstínů mezi zobrazením na monitoru či displeji a skutečným produktem. V případě, že produkt neodpovídá očekávání spotřebitele, je možné využít právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí.
2. Lhůty pro uplatnění vad
2.1. Vadné plnění lze uplatnit: u nového spotřebního zboží do 14-ti dnů od převzetí
2.2. Dojde-li k opravě nebo výměně zboží, běží původní lhůta dále, pouze se prodlužuje o dobu, po kterou spotřebitel nemohl věc používat.
3. Práva z vadného plnění
3.1. Spotřebitel má práva stanovená občanským zákoníkem, zejména:
- Výměna věci – lze požadovat vždy, pokud není nemožná či nepřiměřeně nákladná vůči opravě.
- Oprava věci – pokud je odstranění vady možné a není neúměrně nákladné, má spotřebitel právo na opravu zdarma.
- Sleva z kupní ceny – vzniká nárok v případě, že vadu nelze odstranit, prodávající ji neodstraní ve lhůtě nebo by oprava způsobila spotřebiteli podstatné obtíže.
- Odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) – možné pouze, pokud jde o podstatné porušení smlouvy, zboží má opakované vady či pokud prodávající vadu neodstraní v přiměřené době.
3.2. Spotřebitel není oprávněn odstoupit, pokud je vada nepodstatná.
4. Kdy nelze uplatnit odpovědnost za vady
Práva z vadného plnění nelze uplatnit, pokud: si spotřebitel vadu způsobil sám; vada vznikla až po převzetí vlivem běžného opotřebení; uplynula záruční doba. Záruka se nevztahuje ani na: běžné opotřebení při užívání (např. snížení kapacity akumulátorů); vady odpovídající míře opotřebení u použitého zboží; věci, jejichž životnost je kratší, než je zákonná doba odpovědnosti.
5. Postup při reklamaci
5.1. Spotřebitel je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady. U množstevních vad (chybějící, přebývající nebo zaměněné položky) je nutné reklamaci oznámit nejpozději do 3 pracovních dnů od převzetí.
5.2. Reklamaci lze uplatnit v sídle společnosti IR Thermic s.r.o. nebo u osoby určené v záručním listu.
5.3. Doporučený postup: oznámit reklamaci telefonicky či e-mailem předem; uvést, jaké právo z vadného plnění spotřebitel uplatňuje (výměna, oprava, sleva, odstoupení); doručit zboží poštou či osobně – nikoli na dobírku – řádně zabalené, s kopií dokladu o koupi, popisem vady a návrhem řešení.
5.4. O přijetí reklamace vystaví prodávající potvrzení.
5.5. Reklamace bude vyřešena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se nedohodne jiná lhůta.
5.6. Po vyřízení obdrží spotřebitel písemné potvrzení o výsledku reklamace.
5.7. V souladu se zákonem má spotřebitel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním oprávněné reklamace, pokud je uplatní do 1 měsíce po jejím vyřízení.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01.01.2025.